Miñorto's Parish

Miñorto's Parish
ou Parroquia de Miñortos, coma quen dí

30 octubre 2007

Vivir en, Ser de


Vivo nos Anxeles (de Cabanetán, en Brión). Creo que lle chaman así. Tamén teño visto "Santa María dos Anxeles". O caso é que non vivo en Miñortos. Aclaro: non moro alí. Non resibo alí o correo postal (ainda que tampouco o resibo aquí nos Anxeles: as facturas de telefónica, aproveito para protestar, nunca me cheghan).


O caso é que o comentario de Anónimo de onte deixome un pouco inquieta. Disía, ainda que pensando que se refería á miña irmá, que qué vou saber eu de Miñortos e da súa xente se "nin sequera vives aquí". Da ighual, estou na misma situasión ca ela.


No meu DNI pon que vivo na Carcasía (rúa que nin sequera existe) en Noia; no carné de condusir pon C/Xosé Fdez. da Ponte (Noia); na cartilla do médico pon que vivo nos Xunteiros (Miñortos), no meu pasaporte non pon donde vivo (?), Telefónica non debe saber cal é a miña dirección porque non me escribe, os do banco escribíanme, ata hai pouco, ó Fonseca; Seghuro que ainda hai alghunha empresa que me envía publicidade ou tratan de localisarme para traballar en Madrid, que alghuén que me manda articulos á facultade de Psicoloxía... e supoño que xa ninguén me buscará na c/La Merced nº61, 6ºD. Tuven moitas direccións, e vivín en moitas casas distintas. Os que me conosen sábeno.


Durante un tempo pensei que, por ter vivido en tantos sitios distintos e ter permanecido tan pouco tempo en cada un (un ano aquí e volta a Miñortos, outro ano alí e volta a Miñortos, uns meses alá, e volta a Miñortos, outro pouco tempo acolá, e volta a Miñortos) necesitaba escoller un sitio para responder cando me preghuntaran: "¿E tí de donde es? ¿Y tú de dónde eres? ¿Where are you from?". Pero non era así. Sempre disía Miñortos porque era eso o que salía primeiro pola miña boca (e non me vou poñer aghora a falar de Psicoloxía, que sobre o tema das respostas automáticas, haivos literatura extensa).


Durante outro tempo distinto, cando me cansei de ter que responder a "¿y eso dónde queda?" desidín disir que era da parte de Noia, porque a xente suele saber onde queda Noia.


Despois, cando Zapatero se fixo famoso e se descubreu que veraneaba no Son (Porto do Son), desidín disir: "Son de Miñortos, no Son" ou "son do Son". A xente empesou a conose-lo Son dende aquela (é a miña impresión) porque desde entonses xa non tiña que dar máis explicasións sobre o Son.


O caso é que con esas respostas sentía que lle mentía á xente. Non conoso moito o Son a pesar de que a miña partida de nasemento está alí, de que vou ó médico alí (cando é urxente), de que vou moito a Río Sieira... e cando a conversasión continuaba cun "¿e conoses tal e cual...?" e eu disía que non , dábame a impresión de que o meu interlocutor pensaba de min que eu falara por falar. E a conversa quedaba suspendida.


Así que desidín disir que son de donde realmente me sinto e do sitio do que sei tódalas respostas cando me preghuntan. "¿E eso donde queda?", "No concello de Porto do Son, é o sitio que probablemente conosas como As ghaviotas", "¿E conoses a fulano?", "Sí, fomo xuntos á escuela", ou, "sí, é o meu tío", ou "sí, é o dono dese burro", ou "sí, vaise por aquí, despois torses por alí e xa logho cheghas".



Son de Miñortos, ¿queda claro?


PD: ghrasias a esta entrada acabo de caer na conta de que teño que ir actualisar o DNI, o carné de condusir.... así que se teño alghun lector polisía, que non se inquiete, que en canto poda paso por alí para cambiar a diresión postal.

No hay comentarios: